diumenge, 26 de juliol del 2009

EL MOTIU

L'altre dia, ja fa més d'una setmana, estava amb un amic al lloc que jo anomeno "casa meva". Ell va treure un portàtil i va començar a escriure un article en un bloc que té. Allò em va fer gràcia i vaig pensar en quin motiu podria tenir per fer públics els seus pensaments i les seves aventures. Al vespre, mentre estàvem al llit fent una cigarreta, li vaig preguntar i em va respondre alguna cosa semblant a això: "Tots hem de tenir alguna vàlvula d'escapament de la tensió. Tots hem de tenir un moment nostre, únic i irrepetible, que només ens pertany a nosaltres i que nosaltres podem decidir com és o serà. Això és l'escriptura: l'escriptor decideix com, quan i de què escriu. És la seva decisió, ningú decideix per ell".
Em proposo escriure sobre la meva vida, de tot allò que m'ha passat, que no és poc, d'allò que m'està passant i del que m'agradaria que passés. No espereu trobar una història tipus David Copperfield ni res semblant. Per motius que ja anireu descobrint, tampoc puc ser molt concreta i precisa en els llocs, les persones -que sempre tindran un nom fictici- i els les circumstàncies en les que es desenvolupa aquesta història, la meva història.
Sé que aquest amic m'ajudarà en els primers passos i que serà el meu crític més ferotge. Si el coneguéssiu personalment, podríeu comprovar que és tan amable, dolç i tendre com exigent en la feina. Ell m'ha dit que serà exigent, molt exigent. Tant en com escric, com en sobre què escric. No pateixis amic, sé on està el límit. Tu m'ho vas ensenyar. De fet, em vas ensenyar tot el que sé sobre la feina, sobre la vida i sobre les persones. Tot.
Aquest amic ja és un habitual dels blocs des de fa anys i té un nom: L'Exorcista. Més endavant, ja us explicaré com ens vàrem conèixer, per quin motiu i quina ha estat la nostra relació durant aquests anys. El vaig conèixer quan jo tenia 19 anys, ara ja fa 12 anys, i sempre ha estat el meu millor amic i la persona que m'ha tractat més inflexiblement. També ha estat el meu millor amant -consti que la relació va començar per iniciativa meva- i l'única persona en la que confio plenament.
Però tot això forma part d'un altre post...

2 comentaris:

Molon labe ha dit...

Benvinguda al mon dels blogs :)

NIKITA ha dit...

Moltes gràcies Molon labe. Espero gaudir-ne.